pondelok 11. apríla 2011

Legendy: Egon Schiele


Egon Schiele
...a tak som si povedala, že mojím prvým príspevkom bude môj najväčší vzor v dejinách umenia. Genialitu a krásu jeho tvorby si vážim a veľmi obdivujem---- Egon Schiele.
Schiele (12.6.1890 Tulln-31.10.1918 Vieden) je považovaný za jedného z najvýznamnejších viedenských expresionistov, aj keď jeho kresliarsky štýl je podla mňa nezaraditeľný do akejkoľve
k umeleckej skupiny. Obdivuhodná je jeho neskutočná kresliarska zručnosť, špecifická štylizácia a jednoduchá ladnosť kompozície. Jeho štýl je nenapodobiteľný, a ak sa o to aj niekto pokús
i, je to hneď vidieť. Kresby majú silne erotické čaro (mal preto aj opletačky so zákonom) a podmanivé čaro monentu. Mnoho z jeho prác pre mňa vyjadruje čistotu citu. Ach... jedoducho Schiele

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára